La DOP Les Garrigues perd oli. Comunicat d’Assemblea Pagesa en solidaritat amb Olicatessen.

Byadmin

L’Assemblea Pagesa de Catalunya expressa el seu suport i solidaritat amb els companys de Molí dels Torms davant de la denúncia feta per la Denominació d’Origen Protegida (DOP) Les Garrigues i de la multa proposada pel Departament d’Acció Climàtica de la Generalitat de Catalunya.

Rebutgem la privatització i la pretensió de monopolitzar el nom “Garrigues”  per part de la DOP. “Garrigues” no és una marca que es pugui patentar sinó un topònim que ha de poder ser reivindicat per tots els pagesos de la comarca davant la pirateria institucionalitzada que pretén deixar-los orfes de la terra que treballen.

D’altre banda, el segell de la DOP no és cap garantia en comparació amb la confiança personal en el productor. I el Molí dels Torms s’ha guanyat aquesta confiança amb molts anys de feina arran de terra i de promoció de l’oli de Les Garrigues internacionalment.

Situacions semblants ja s’han produït amb d’altres sectors i comarques i ja és hora de que les DOPs i la Generalitat abandonin aquesta política repressora, retirant la denúncia i l’expedient de sanció d’aquest cas. Mentre no es facin aquestes passes, donem suport al Molí dels Torms comprant els seus productes i inundant amb les nostres queixes les oficines de la DOP Les Garrigues (olidoplesgarrigues@olidoplesgarrigues.com) i de la Generalitat (https://ovt.gencat.cat/gsitfc/AppJava/generic/conqxsGeneric.do?webFormId=391&set-locale=ca_ES)

About the author

admin administrator